کد خبر: ۲۵۴۲۲
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۶

رمزارز‌ها همچنان در دست‌انداز قوانین| شفافیت تنها راهکار ورود به این حوزه

یک کارشناس ارز‌های دیجیتال گفت: هنوز هیچ کشوری نتوانسته به یک جمع بندی در حوزه ساختار قوانین دست پیدا کند؛ چرا که این پدیده جدید و نو بوده و نحوه برخورد با آن متفاوت است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال و رمزارز‌ها یکی از مباحثی است که طی سال‌های اخیر مورد توجه کشور‌ها قرار گرفته است به گونه‌ای که هر کدام از این کشور‌ها براساس چارچوب قوانین خاص خودشان اقدام به استخراج و خرید و فروش ارز‌های دیجیتال می‌کنند. در همین رابطه مسئولان کشور در تلاش هستند که با ارائه راهکار‌هایی بتوانند در این زمینه قوانین پایداری برای حمایت از این رمزارز‌ها ایجاد کنند.

محمدرضا سلیمی کارشناس رمزارز، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به این موضوع گفت: هنوز هیچ کشوری نتوانسته به یک جمع بندی در حوزه ساختار قوانین دست پیدا کند؛ چرا که این پدیده جدید و نو بوده و نحوه برخورد با آن متفاوت است.

وی ادامه داد: اینکه این موضوع تا چه حدی می‌تواند در اقتصاد کشور‌ها تاثیرگذار است برای همه قابل توجه است، شاید بی‌توجهی به این مقوله ناشی از قصور ما باشد و هنوز هیچ کشوری به این قضیه به صورت جدی ورود نکرده است.

سلیمی با اشاره به نوسانات موجود در بازار گفت: در بازار سرمایه‌ای مانند بیت‌کوین با توجه به اینکه ابزار‌های نظارتی و کنترل مدیریتی حاکمیتی وجود ندارد، نوسانات بسیار زیاد است. به همین دلیل از زمانی که این موضوع در سطح جامعه شروع شد و به آن پرداخته شد، به مخاطرات بازار اشاره کردیم، هرچند تریبونی نداشتیم، اما به مردم اخطار دادیم که این بازار بسیار پرریسک و مخاطره‌انگیز است و نمی‌توان بدون دانش به آن وارد شد..

این کارشناس با تاکید بر اینکه اگر فعالیت‌ها نظام‌مند شود، می‌توان بر اساس رتبه‌بندی و راه‌های مختلف نظارتی فعالیت‌ها را کنترل کرد، گفت: یکی از این ابزار‌های مهم و قابل توجه شفافیت است. شفافیت، شاخص بسیار مهمی است که باید در عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی موج بزند.

وی افزود: اگر بتوانیم بازار‌های سرمایه‌گذاری موازی به تعداد زیاد ایجاد کنیم با چنین مشکلاتی مواجه نخواهیم شد. مهم این است که هرقدر که بازار‌ها افزایش پیدا کنند ضابطه‌مند باشند.

سلیمی تأکید کرد: متاسفانه از طرف صندوق‌های کنونی و غیر ضابطه‌مند سرمایه‌گذاری رمز‌ارز هیچ ضمانتی هم برای پرداخت سود وجود ندارد. مردم در چنین شرایطی با عدم آگاهی سرمایه گذاری می‌کنند و متاسفانه، مالباخته می‌شوند و در این مسیر وقتی پول از دست مردم به بازار خارج از کشور می‌رود این موضوع دیگر خروج سرمایه از کشور است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی